Αρχική Σελίδα

Εκτύπωση

ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΧΙΟΥ

| Κατηγορία Δελτία Τύπου

Πράγματι, με την αλλαγή της διοικούσας επιτροπής του Λιμενικού Ταμείου Χίου, αλλάζουν πράγματα ή οφείλουν να αλλάξουν. Το γεγονός και μόνο ότι το Λ.Τ. Χίου εντάσσεται στο διαδημοτικό έλεγχο δε λέει και πολλά πράγματα, πολύ δε περισσότερο όταν η στρατηγική του, ενδεχομένως, να χαράσσεται ή να επηρεάζεται από πολιτική και αναπτυξιακή λογική τύπου Δημάρχου Λαμπρινούδη.
Το λιμενικό ταμείο Χίου οφείλει να λειτουργήσει σε μια τελείως διαφορετική λογική απ' αυτήν που λειτουργούσε μέχρι σήμερα. Οφείλει εξ' αρχής να αντιληφθεί ότι είναι νομικό πρόσωπο το οποίο πρέπει να παράγει ανάπτυξη και όχι να επιμελείται μόνο διαχείριση υφιστάμενων πόρων.

Η νέα διοίκηση του Λ.Τ. Χίου πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι έχει στα «χέρια» της μια τεράστια περιουσία να διαχειριστεί, όπως π.χ. το κεντρικό λιμάνι, το λιμένα Μεστών, των Καρδαμύλων, της Βολισσού, των Οινουσσών, των Ψαρών, τα αλιευτικά καταφύγια, κλπ.. Αυτή η περιουσία δεν μπορεί να παραμένει ανεκμετάλλευτη αν όχι προβληματική και ζημιογόνα. Χρειάζεται να βρει ρόλο σε ένα συνολικό αναπτυξιακό σχεδιασμό.
Στις άμεσες προτεραιότητες του δ.σ., κατά την άποψή μου, πρέπει να ενταχθούν τα εξής δέκα σημεία: 1) Η καταγραφή των εγκαταστάσεων στις οποίες έχει την αποκλειστική ευθύνη διαχείρισης και ανάπτυξης και σε ποια έκταση, 2) η δημιουργία τμήματος προγραμματισμού και ευρωπαϊκών θεμάτων, 3) η σύνταξη μεσοπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης, 4) ανάληψη πρωτοβουλιών για τη συνεργασία των όμορων λιμενικών ταμείων, όπως της Λέσβου και της Σάμου, 5) σύνταξη προγράμματος αναβάθμισης των υπηρεσιών σε όλες τις λιμενικές εγκαταστάσεις, 6) επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής ανάλογα με τις προσφερόμενες υπηρεσίες, 7) παρεμβάσεις στον κεντρικό λιμένα και η μετάλλαξή του μεσοπρόθεσμα, με σύμπραξη επενδυτών, σε υψηλών προδιαγραφών μαρίνα η διεκδίκηση της διαχείρισης της λεγόμενης μαρίνας στο Νοσοκομείο, 9) η σταδιακή μεταφορά της επιβατικής κίνησης και της εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων στο λιμένα Μεστών, 10) η επένδυση σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας για την εξυπηρέτηση των ενεργειακών αναγκών του.
Ελπίζω ότι η σημερινή διοίκηση έχει τη θέληση να προχωρήσει σε καινοτόμες δράσεις, εύχομαι καλή επιτυχία.

Σταύρος Γ. Μιχαηλίδης

www.s-michailidis.gr

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Εκτύπωση

ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

| Κατηγορία Δελτία Τύπου

Τόση κατήχηση στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια για τη λειτουργία της αγοράς και τους αλάνθαστους κανόνες της, δεν έχει προηγούμενο ούτε ακόμη και στη λατινική Αμερική της δεκαετίας του '70. Τα αποτελέσματα αυτού του δόγματος τα ζούμε στη χώρα μας όπου η ανυπαρξία ρυθμιστικών και ελεγκτικών μηχανισμών επέτρεψαν, επιτρέπουν ή και διευκολύνουν ακόμα και σήμερα την ασυδοσία (όταν δεν υπάρχουν κανόνες) της λεγόμενης αγοράς.

Είναι πανθομολογούμενο πλέον, ότι τεράστια ευθύνη για την ύφεση της παγκόσμιας οικονομίας και την κατάρρευση των οικονομιών των λεγόμενων νότιων χωρών της Ευρώπης έχουν και οι τράπεζες με την αβάντα των ανεύθυνων κυβερνήσεων.

Το αξίωμα, όμως, της ελεύθερης οικονομίας, ότι οι επιχειρήσεις μικρές ή μεγάλες επιβραβεύονται ή τιμωρούνται από την αγορά παρατηρούμε ότι έχει εξαιρέσεις και μάλιστα υπέρ των συναυτουργών της χρεοκοπίας, δηλαδή των τραπεζών.

Εκτύπωση

Η ΧΩΡΑ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ Η ΕΥΘΥΝΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ

| Κατηγορία Δελτία Τύπου

Πριν λίγες ημέρες ταξίδεψα για επαγγελματικούς λόγους στις Βρυξέλλες. Είχα και στο παρελθόν επισκεφθεί αυτή την πόλη πολλές φορές. Λόγω του κλίματος, του τρόπου ζωής, των ανθρώπινων σχέσεων, της «καλουπωμένης» καθημερινότητας κλπ., πάντα σκεφτόμουνα πόσο τυχερός είμαι που ζω στην Ελλάδα. Δεν κρύβω, όμως, ότι την τελευταία φορά ζήλεψα αυτή την «τακτική» καθημερινότητα αναλογιζόμενος την κατάσταση στον τόπο μας και κυρίως το γεγονός ότι εδώ και δυο χρόνια και μάλλον για πολλά ακόμα στο μέλλον, κανένας από μας δεν ξέρει τι ξημερώνει η επόμενη ημέρα, ότι δυστυχώς τα παιδιά μας δεν μπορούν πια να ονειρεύονται για την ζωή τους.
Η χώρα, μάλλον η ελληνική κυβέρνηση, όλο και περισσότερο μοιάζει με τον βαριά τραυματισμένο πολίτη, όποιας κοινωνικής ή οικονομικής τάξης, όπου σοκαρισμένος από το ατύχημα αφήνεται αδιαμαρτύρητα στο έλεος του οποιοδήποτε προστρέξει, άσχετου ή σχετικού, για τη διάσωσή του.

Εκτύπωση

ΤΟ ΠΛΕΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

| Κατηγορία Δελτία Τύπου

Το να ασχολείται κάποιος σήμερα με τα καλώς ή τα κακώς κείμενα της ελληνικής πραγματικότητας και ειδικότερα μ' αυτά που έχουν σχέση με την οικονομία, την ανάπτυξη, το μέλλον, την υπόστασή μας κλπ. ενδεχομένως δεν είναι και το πιο παραγωγικό, κυρίως αν έχει να ασχοληθεί με πιο αποδοτικά θέματα, αφού, όπως φαίνεται, για ό,τι λέγεται και γράφεται ουδείς ασχολείται.

Πλην, όμως, η ναυτιλία είναι «το ξεχωριστό» για τον τόπο, είναι στα δυο-τρία δυνατά σημεία που η χώρα είναι σε θέση να ανταγωνίζεται τους έξω αποτελεσματικά, αξίζει, ενδεχομένως, να ενώνεις την φωνή σου με εκείνους που προσπαθούν να καταδείξουν ένα άλλο, δοκιμασμένο αλλά συνήθως παραμελημένο δρόμο διαφυγής από την σημερινή καταθλιπτική οικονομική κατάσταση.
Ο μοναδικός σήμερα κλάδος της οικονομίας στη χώρα που φέρνει χρήματα, πολλά χρήματα, χωρίς κανένας μηχανισμός του κράτους να προσπαθεί, να αγωνιά, να στηρίζει με πολιτικές, είναι η ελληνική εμπορική ναυτιλία. Ίσως, αιτία αυτής της αδιαφορίας είναι η σιγουριά ότι για δεκαετίες ο κλάδος αυτός της οικονομίας μπορεί και πορεύεται μόνος του. Σε τέτοιο σημείο, μάλιστα, φθάνει η σιγουριά για την αποτελεσματικότητα και παραγωγικότητα αυτής της δραστηριότητας, που κάποιοι αισθάνονται ότι έχουν και την πολυτέλεια να κάνουν πειράματα με τις αντοχές της.

Εκτύπωση

ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ ΜΑΡΚΕΛΛΑΣ

| Κατηγορία Δελτία Τύπου

Δεν υπάρχει κείμενο Χιώτη πολιτικού ή πολιτικάντη σε προεκλογική ή άλλη περίοδο που να μην αναφέρεται στο προσκύνημα της Αγίας Μαρκέλλας, διαπιστώσεις, ιδέες, προτάσεις, υποσχέσεις κλπ.

Είναι γεγονός ότι, το ιερό προσκύνημα της Αγίας Μαρκέλλας το εποπτεύει και το διαχειρίζεται η Ιερά Μητρόπολις Χίου, πλην όμως, ο σχεδιασμός για την όποια συμμετοχή του στις αναπτυξιακές αναζητήσεις του τόπου, ανήκει στην εκάστοτε πολιτική ηγεσία του.
Επισκέπτομαι το προσκύνημα κάθε χρόνο αρκετές φορές, ιδιαίτερα, τα τελευταία δέκα χρόνια και αυτό που διαπιστώνω είναι ότι δεν έχει επέλθει καμιά ουσιαστική αλλαγή ή παρέμβαση στην λογική της ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής.
Αυτό που με συγκίνησε, για άλλη μια φορά και φέτος, ήταν η ατελείωτη φάλαγγα των προσκυνητών που όλη τη νύχτα περπατούν για να φθάσουν ξημερώματα εξαντλημένοι αλλά πιο δυνατοί στην ψυχή τους μπροστά στην ιερή εικόνα.
Όλο και πιο μεγάλη κάθε χρόνο η συμμετοχή των νέων, αγοριών και κοριτσιών, τα βλέπεις σε όλη τη διαδρομή με απίστευτη δύναμη να βαδίζουν μέσα στο σκοτάδι, στην αρχή ομαδικά, κατόπιν πιο μοναχικά, με τα μηχανάκια και τα αυτοκίνητα να περνούν δίπλα τους, να τα επιβαρύνουν με τα καυσαέρια και το θόρυβο, να απειλούνται κάθε στιγμή από ατύχημα και αυτά να συνεχίζουν προς τον ιερό προορισμό τους.
Φθάνοντας τελικά στις στροφές, λίγες εκατοντάδες μέτρα από την είσοδο του ναού, λίγα μέτρα από την κοπή του νήματος του τερματισμού, από την ολοκλήρωση του τάματος, με τα πρόσωπα παραμορφωμένα από την υπερπροσπάθεια για να καταφέρουν να βγάλουν το Μαραθώνιο, με τις δυνάμεις να τα εγκαταλείπουν, αρχίζει το μαρτύριο. Αυτοκίνητα να μην αφήνουν σπιθαμή ελεύθερη για να περάσουν, σκόνη και καυσαέριο να τα τυφλώνουν και να τα πνίγουν, απελπισία, κανείς να μην υπάρχει για συντονισμό, για υποδοχή, για βοήθεια.
Με τις εικόνες αυτές, όσο και να μη θες να κολαστείς αρχίζει ο δαίμονας να σε πιλατεύει. Πενήντα χιλιόμετρα διαδρομή περπατούν αυτοί οι χιλιάδες σπουδαίοι άνθρωποι, πενήντα χιλιόμετρα μέσα στο σκοτάδι με τις απειλές που περιέγραψα παραπάνω, με ενδεχόμενο ατυχήματος, με ενδεχόμενο κακοδιαθεσίας από την υπερπροσπάθεια. Η πολιτεία απούσα. Σε όλη τη διαδρομή δεν συνάντησα ένα ασθενοφόρο, δεν απάντησα ένα τροχονόμο, δεν είδα ένα τραπεζάκι με ένα μπουκαλάκι νερό, τίποτα, αν ένα παιδί ή ηλικιωμένος αισθανόταν αδιαθεσία η βοήθεια μπορούσε να έρθει μόνο από ιδιώτες περαστικούς.
Και αναρωτιέσαι γιατί υπάρχει η Δημοτική διοίκηση, ποια είναι η έννοιά της, η φροντίδα, ο σχεδιασμός της για ένα τόσο δυναμικό έθιμο, για ένα ιερό προσκύνημα που αγγίζει τις καρδιές των πιστών ακόμα και έξω από το νησί μας, για τη λαοθάλασσα που ανεβαίνει στην ΒΔ Χίο κάθε χρόνο;
Υπολόγισα ότι οι πεζοπόροι προσκυνητές πρέπει να ξεπέρασαν τους 1500-2000, δε νομίζω να υπάρχει άλλη περίπτωση ιερού προσκυνήματος στην Ελλάδα, όπου τόσοι άνθρωποι περπατούν στα βουνά πενήντα χιλιόμετρα για να ικανοποιήσουν το θρησκευτικό τους συναίσθημα. Και παρά τις αντιξοότητες του εγχειρήματος, ο αριθμός των πεζοπόρων προσκυνητών κάθε χρόνο αυξάνει, με πιο πολλούς τους νέους μας.
Αναρωτιέται κανείς, τι γίνεται σε αυτό τον τόπο; Γιατί υπάρχουν τόσες υπηρεσίες, επιτροπές, δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι, αστυνόμοι, τουριστικές υπηρεσίες και δημοτικοί οργανισμοί; Είναι δυνατόν να μη προνοούν για τέτοιες εκδηλώσεις παγχιακού χαρακτήρα; Για το πιο δυναμικό θρησκευτικό γεγονός του βόρειου Αιγαίου, από το οποίο θα μπορούσε η Χίος να δεχθεί χιλιάδες επισκέπτες, τι σχεδιασμός υπάρχει, τι σκέφτονται επιτέλους για το μέλλον της περιοχής οι έχοντες την ευθύνη;
Παρά τα τόσα αναπτυξιακά προγράμματα, εθνικούς πόρους κλπ. δεν έχουμε καταφέρει τόσα χρόνια να διανοίξουμε το δρόμο από τη Βολισσό προς την Αγία Μαρκέλλα, παρά το γεγονός ότι η περιοχή συνεχώς ανέρχεται τουριστικά, να κατασκευάσουμε ένα σύγχρονο χώρο στάθμευσης, χώρους υγιεινής για τους προσκυνητές, κ.ά..
Οι ρουκέτες έχουν βρει την τροχιά τους, το προσκύνημα της Αγίας Μαρκέλλας πότε επιτέλους θα πάρει σειρά;
Όσο αφορά στην οργάνωση και στην βελτίωση των συνθηκών της πεζοπορίας, στην ασφαλή ανάβαση, στην ανακούφιση, στις εναλλακτικές διαδρομές προς το προσκύνημα και στην υποδοχή τους, εφόσον είναι ανεπαρκείς οι υπεύθυνοι να αναλάβουν πρωτοβουλίες, τουλάχιστο ας καλέσουν τον πιο ειδικό άνθρωπο στην Χίο για περιπατητικές διαδρομές, τον Γιώργη Χαλάτση, να αναλάβει να σχεδιάσει και να ενεργήσει τα δέοντα για του χρόνου.

Σταύρος Γ. Μιχαηλίδης

Εκτύπωση

ΠΡΟΤΑΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ Δ.Σ. ΧΙΟΥ

| Κατηγορία Δελτία Τύπου

 

Χίος 21-3-2011

Προς: Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου
κ. Κλεισσά Κ. Ηλία
Δημοκρατίας 2
ΤΚ 82 100
Χίος

ΘΕΜΑ: « Απόφαση Δ.Σ.»

Κύριε Πρόεδρε,

Από τον Οκτώβριο του 2008 κρατούνται μέχρι και σήμερα από τις Αρχές της Βενεζουέλας ο τότε Πλοίαρχος και ο Υποπλοίαρχος του ελληνικού πλοίου Δ/Ξ «ASTRO SATURN» με την αστήρικτη κατηγορία ότι ευθύνονται διότι εξωτερικά του πλοίου τους βρέθηκε ποσότητα ναρκωτικών ουσιών.
Όσοι έχουν σχέση με ναυτιλία και ειδικά με το τι συμβαίνει στα λιμάνια της εν λόγω χώρας γνωρίζουν το μαρτύριο που υφίστανται τα πληρώματα και ο πλοίαρχος των πλοίων όταν καταπλέουν σε κάποιο από αυτά και τους κινδύνους που διατρέχουν να κατηγορηθούν άδικα για παράνομες ενέργειες τοπικών δικτύων διακίνησης ναρκωτικών.
Τα κυκλώματα αυτά επιλέγουν πλοία που καταπλέουν στα λιμάνια της Βενεζουέλας, (Porto la Cruz, Jose κλπ.) και με διάφορους πολύ εξελιγμένους τρόπους και μεθόδους τοποθετούν, είτε στην καρίνα του με δύτες, είτε σε άλλα εξωτερικά σημεία του πλοίου, όπως ο χώρος του άξονα του πηδαλίου κλπ., ποσότητες ναρκωτικών προκειμένου αυτά να «παραληφθούν» από το δίκτυο σε κάποιο από τα επόμενα λιμάνια.
Για την αντιμετώπιση τέτοιων απαράδεκτων και επικίνδυνων καταστάσεων, σχεδόν πάντοτε, οι πλοίαρχοι σε συνεννόηση με τους πλοιοκτήτες και τις τοπικές αρχές προσλαμβάνουν ειδικές εταιρίες φύλαξης του πλοίου από στεριά, πλην όμως, για διάφορους και ευνόητους λόγους που έχουν σχέση με τα τοπικά ή διεθνή δίκτυα διακίνησης ναρκωτικών ουσιών, «διαλάθουν» της προσοχής οι διακινητές και εντοπίζονται προ του απόπλου ποσότητες με αποτέλεσμα ο αθώος πλοίαρχος, ο υποπλοίαρχος και άλλοι από το πλήρωμα, που έπραξαν ότι ήταν δυνατόν για την αποτροπή τέτοιου ενδεχομένου, να ευρίσκονται εκτεθειμένοι και εν τέλει στα κρατητήρια και τις φυλακές χωρίς να ελπίζουν σε δίκαιη δίκη υπόδικοι όντες σε τέτοιες μη δημοκρατικές χώρες
Τέτοια περίπτωση είναι των δυο ελλήνων φυλακισμένων του προαναφερόμενου πλοίου, για τους οποίους αν και δεν υπάρχει καμία εις βάρος τους μαρτυρία ότι συμμετείχαν με οποιονδήποτε τρόπο σε προπαρασκευαστικές ή άλλες ενέργειες διακίνησης ναρκωτικών, σαπίζουν εδώ και δυόμισι χρόνια με σοβαρά προβλήματα υγείας στις φυλακές.
Την ίδια «τύχη» έχουν εδώ και λίγες ημέρες ο πλοίαρχος και άλλοι ένδεκα έλληνες ναυτικοί μαζί με αλλοδαπούς συναδέλφους τους του ελληνικού φ/Γ «MARIA L» οι οποίοι κρατούνται στο λιμάνι Jose.
Ως γενέτειρα και τόπος χιλιάδων ναυτικών που θαλασσομαχούν και κινδυνεύουν κάθε στιγμή να θρέψουν την οικογένειά τους, αλλά και να μεταφέρουν περήφανα σε κάθε τόπο της γης την Ελληνική σημαία, πολύ δε περισσότερο που ο πλοίαρχος του πρώτου πλοίου αλλά και μέλη του δεύτερου είναι Χιώτες, εισηγούμαι στο Σώμα την έκδοση ψηφίσματος που θα εκφράζει την ανησυχία μας και την αγανάκτηση για την απαράδεκτη και αστήρικτη κράτηση των ελλήνων ναυτικών από τις αρχές της Βενεζουέλας και την αποστολή του στο Υπουργείο Εξωτερικών προκειμένου να εντείνει τις προσπάθειές του για την απονομή δικαιοσύνης και την απελευθέρωση και επιστροφή αυτών των μαρτύρων στις εστίες τους.

Με τιμή
Σταύρος Γ. Μιχαηλίδης
Υποναύαρχος (ε.α.) Λ.Σ.
Δημοτικός Σύμβουλος